IRANSKA RIKS FÖRB. I SVERIGE
وبسایت رسمی اتحادیه ایرانیان

خلاصه فعالیتهای انجمن مهرگان – گوتنبرگ در سال 2014 میلادی

584

خلاصه فعالیتهای انجمن مهرگان – گوتنبرگ در سال 2014 میلادی

بزرگداشت زنده یاد ابراهیم یونسی

بزرگداشت زنده یاد ابراهیم یونسی یکی از آفرینشگران بزرگ عرصه فرهنگ و ادبیات معاصر میهنمان ایران، و خلفهای ساکن آن، در روز شنبه 11 ژانویه 2014 در محل آ ب اف واقع در اسپاده گاتان شماره 9 برگزار گردید. در این مراسم که با حضور تعدادی از اعضا و دوستان انجمن برگزار شد، یاد این شخصیت برجسته فرهنگی و اجتماعی، طی سخنرانی و گفتگو پیرامون زندگی سیاسی، اجتماعی، ادبی و فرهنگی ایشان ، گرامی داشته شد.

 

بررسی تحولات آذربایجان
به منظور بررسی تحولات سالهای اخیر در آذربایجان، نشستی توسط انجمن مهرگان با حضور تعدادی از اعضاء و علاقمندان به این موضوع ترتیب داده شد. در این نشست که روز جمعه 25 آپریل 2014 در محل آ ب اف واقع در اسپاده گاتان شماره 9 برگزار شد، آقای حسین یحیایی ضمن یک بررسی تاریخی، در مورد تحولات سیاسی و اجتماعی و اقتصادی در آذربایجان سخنانی ایراد ایراد کردند. سپس جمع حاضر به گفتگو و تبادل نظر در باره موضوع پرداخت.

برگزاری اردوی تفریحی
اردو در روزهای 8 تا 10 آگوست 2014 در محلی با طبیعتی زیبا << بنام آمنس>> در حوالی <<اودوالا>> برگزار شد. شرکت کنندگان در اردو ضمن تجدید دیدار ، با فعالیتهای تفریحی، روزهای شاد و بیادماندنی را در کنار هم گذراندند.

برگزاری نشست در رابطه با اوضاع بلوچستان
آفتابش 45 دقیقه زودتر پایتخت خودنمایی می کند. اینجا سرزمین آفتاب ایران است. سرزمین زحمت، یادگار اسطوره های ایرانی و همزیستی مذاهب الهی…..
این نشست در روز 8 نوامبر 2014 در محل دفتر اتحادیه سراسری ایرانیان واحد غرب برگزار شد. هدف از برگزاری این نشست که با حضور تعدادی از علاقمندان و از جمله هموطنان بلوچ همراه بود، شناخت بیشتر از اوضاع بلوچستان و تحولات ویژه این منطقه بود. در این نشست آقای هلمند اربابی به ایراد سخنرانی در مورد اوضاع فرهنگی، اجتماعی سیاسی و جغرافیایی این منطقه پرداخت. سپس جمع حاضر در چارچوب اطلاعات ، تجربه و دیدگاههای خود به بحث و تبادل نظر پیرامون اوضاع بلوچستان و شرایط زندگی مردم این منطقه پرداختند.

هیئت مدیره انجمن مهرگان- گوتنبرگ
28 فوریه سال 2015

دریافت فایل پی دی اف 

پاسخ دهید

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.