IRANSKA RIKS FÖRB. I SVERIGE
وبسایت رسمی اتحادیه ایرانیان

انجمن تاتر آزاد

459

 انجمن تاترآزاد و رادیو آزاد – گوتنبرگ

با ما آشنا شوید :
” انجمن تاتر آزاد” و ” رادیو آزاد” با صدای همیشه آشنای ناصرغفرانی فر از صدا پیشه گان وعروسک چرخان مدیرمدرسه تاترکودکان ” شهر موشها ” ، ” مدرسه موشها ” ، نمایشات اجرایی قبل از انقلاب ، طی بیست (۲۰) سال اخیر در شهر گوتنبرگ و سوئد فعالیت دارد.
انجمن تاتر آزاد ، جمعی از جوانان و نوجوانان علاقمند به تاتر را در کنار خانواده های آنها با خود به همراه دارد.
ناصر غفرانی فر ، فارغ التحصیل رشته هنرهای تاتری در رشته کارگردانی و بازیگری از دانشگاه تهران ، دانشکده هنرهای زیبا می باشد .
اهداف انجمن:
هدف انجمن ما ارائه کار فرهنگی و اجرای تاتر برای کودکان ونوجوان بوده و هست .
الزام اقدام جمعی انجمن ما بر این است که کودکان ونوجوانان زبان فارسی و مادری خود را در شرایط تبعید و دوری از کشور فراموش نکنند . از اینرو ما با اجرا ی تاتر در شهر گوتنبرگ و سایر نقاط سوئد، با تشویق آنها به دیدن تاتر و همراهی و همصدایی با جمع ما ، زبان مادری را پاس می داریم و از این رهگذر تلاش ما بر اینستکه ؛ زمینه آشنایی با دیگر کودکان ، جوانان و نو جوانان را در یک مکان فراهم آوریم .
این عزیزان که همواره در مدرسه و بخشا خانه به زبان سوئدی صحبت می کنند ، ما تلاشمان بر این بوده که با اجرای تاتر به زبان فارسی ، مشوق آنان در به یاد ماندن زبان فارسی در نزد آنان باشیم . به تقویت دانسته های آنان به زبان مادری بیافزاییم .
تا به امروز جمع وسیعی از خانواده ها ، اقدام تاتر آزاد را پسندیدیند و مشوق ما در ادامه راهمان هستند.
اجراهای انجمن تاتر آزاد :
طی این سال ها ، تلاش مان براین بوده اجرای نمایش تاتر را در کمون های گوناگون به اجراء گذاریم، ازاینرو، ما تا به حال موفق شدیم :
۱- نمایش کپل و گربه سیاهه
۲- اجرای زبان فارسی
۳- اجرای توبه گرگه مرگه
۴- اجرای در هر کاری، همکاری
۵- اجرای مهمان کریسمس
۶- اجرای شنل قرمزی
۷- اجرای یک، دو و سه با هم
جدا از اجراهای فوق ، ما موفق شدیک که اجراهایی دیگری را نیز در شهر گوتنبرگ و دیگر شهر های سوئد به نمایش در آوریم .
ادامه فعالیت ها :
رادیو هنری – فرهنگی آزاد در کنار انجمن تاتر آزاد، هر چهار شنبه از ساعت ۴بعد از ظهر روی موج اف . ام و فرکانس 102.6 از سایت www.gnf.nu در گوتنبرگ پخش می گردد.
تلاش این صدا با مدیریت ناصر غفرانی فر ، خبر رسانی و توجه به حرمت ازادی بیان و اندیشه و تاثیر گذاری در اهمیت اجرایی نمایش رادیویی که تا به امروز اجراهایی گوناگونی را با همکار رادیو به پیش برده ایم .
صدای رادیو آزاد ، همواره بر روی فعالان فرهنگی و سیاسی شهر باز بوده و می توانند نظرات خود را با شنوندگان ما در میان گذارند .
مختصری در معرفی ناصر غفرانی فر :
پیشتر آوردیم : ناصر غفرانی فر ، فارغ التحصیل رشته هنرهای تاتری در رشته کارگردانی و بازیگری از دانشگاه تهران ، دانشکده هنرهای زیبا می باشد .
ناصر از صدا پیشه گان مدرسه موشها و شهر موشها بود. با صدایی رسا در نقش آقا معلم ، اجرای نمایشی “شهر موشها” و “شهر موشها” در سال های پیش از انقلاب به درون خانه های ایرانی رسید و مشوق کودکان به آموزه همکاری و همیاری و همپیوندی از زبان حیوانات بود .
بعد از انقلاب با توجه به هجوم به فرهنگ ، تاتر و سینما ، ناصر نیز به مانند صد ها تن از هنرمندان کشور مجبور به ترک کشور شد به سوئد آمد و ماندگار شد. طی این سال ها همانطور که پیشتر یاد آور شدیم ، درگوتنبرگ انجمن تاتر آزاد و رادیو آزاد را در راستای تشویق جوانان به تاتر و آموزه زبان مادری پیشروی خود قرار داد
در ادامه بخشا در همکاری با اهالی تاتر سوئد، در سریال renaramarolf i va vitalöngner به زبان سوئد ی رول هائی بازی نمود . ناصر همچنین در folkteatre ģöteborg همکاری صمیمانه داشت . ناصر همچنین با Lars Eric brösner در adas Music alist teater کار مشترک داشت در teater texter کار و اجرا داشتم .
تلاش انجمن تاتر آزاد در صدد این است که اجراهای خود را در سطح کمون های سوئد از شمال تا جنوب و از غرب تا شرق سوئد با همان هدف تشویق نونهالان ما زبان مادری به نمایش در آورد .
از اینرو تلاش ما این خواهد بود که در همکاری تنگاتنگ با اتحادیه واحد غرب و اتحادیه سراسری ایرانیان و خاصه انجمن ها ی عضو اتحادیه درسراسر سوئد ، به نمایش در آوریم .
علاقمندان می توانند از طریق تلفن و آدرس ایمیل ام یا خود سایت اتحادیه واحد غرب با ما ارتباط بگیرند تا زمان و نحوه اجرای برنامه را به سامان ببریم .
تلفن های تماس :
0735621808
رادیو آزاد : 3351251- 031
ایمیل ما ghofranifar@hotmail.com
با سپاس فراوان
ناصر غفرانی فر و همکاران

نظر بسته شده است