IRANSKA RIKS FÖRB. I SVERIGE
وبسایت رسمی اتحادیه ایرانیان

در سوگ غزلسرای نامدار ایران

هوشنگ ابتهاج

32

در سوگ غزلسرای نامدار ایران هوشنگ ابتهاج

ایرانیان عزیز با کمال تاسف با خبر شدیم بلندآوازه شاعر میهن، امیرهوشنگ ابتهاج ( سایه ) از این جهان پر آشوب رخت بر بست، و عرصه فرهنگ ایران، یکی از برجسته ترین جهره های شعر معاصر را از دست داد.

میهن دوستان برای بدرقه او از جا برمی خیزند، و به نشانه ادای احترام به شاعری که عمری آزادی و عدالت را در شعر و ترانه و سرود فریاد می زد، مسیرش را گلباران می کنند.

ای مرغ گرفتار بمان و ببنی

آن روز همایون که به عالم قفسی نیست.

او جاودانه است. در قلب مردم ی ایران. در نگاه آزاداندیشان. در گستره گنجینه ادب پارسی. چراکه جدا ازگرایشات ووابستکیهای متداول، درفرهنگ ایرانزمین ریشه داشت ودر سیاه ترین ایام سرزمین اجدادی، تصویرگر امید به آینده بود.

اگر قرار باشد پبرامون جایگاه بزرگ او قضاوتی در خور انجام پذیرد، بدون شک بر عهده نسل های آینده است که سروده های او را دهان به دهان زمزمه خواهند کرد، و در واکاوی آنچه را که او از برگریزان روزگار خود، در وادی هنر زادبومشان به یادگارگذاشت به داوری می نشینند.

هیئت مدیره اتحادیه سراسری ایرانیان مقیم سوئد، با گرامیداشت خاطره هوشنگ ابتهاج درگذشت او را به ملت ایران ، به ادب دوستان و خانواده هوشنگ ابتهاج تسلیت می گوید و خود را در این اندوه میهنی سهیم می داند.

هیئت مدیره اتحادیه سراسری

دهم آگوست 2022 

مطالعه متن پی دی اف

نظر بسته شده است