IRANSKA RIKS FÖRB. I SVERIGE
وبسایت رسمی اتحادیه ایرانیان

نامه اتحادیه سراسری ایرانیان به وزیر امور خارجه سوئد

836

به وزیر امور خارجه سوئد
احتراما
برافروختن جنگ در خاورمیانه کشورهای فلسطین، افغانستان، عراق، لیبی، سوریه و یمن را چنان غیر مسک.نی کرده است که شهروندان چاره ای جز گریختن ندارند. جنگ افروزان جهان در جای امن نشسته اندو علاوه بر میلیون ها کشته، مسلیون ها بی پناه هم آواره جهان شده اند. مردم سراسر گیتی هر روزه شاهد پناهجویان صحنه های دلخراش میدان های جنگ هستند و جچنازه فراریان در میان راه مانده است. هجوم میلیونی پناهجویان علاوه بر ترکیه، اردن، لبنان و عراق به مرزهای اروپا رسیده است و همراه با پناهجویان آفریقایی، قاره اروپا را سرزمین رهایی خود می دانند.

مردم آگاه و نوع دوست اروپا هریک به سهم خود علاوه بر اعلام همدردی به جمع آوری کمک های مالی، پوشاک و غذا همت گمارده اند. در این میان کمیساریای عالی پناهندگتن سازمان ملل که می باید محور اصلی یاری به نیازمندان باشد، خود نیازمند 800 میلیون دلار بودجه است و اتحادیه اروپا می کوشد تا راهی برای پاسخ به این فاجعه جهانی بیابد. خرسندیم که کشورهای اطریش، آلمان و سوئد استقبال از پناهجویان را اعلام کرده اند و چشم جهانیان به سایر کشورها دوخته شده است تا چه ممیزان در راه مساعدت گام بر میدارند.
اتحادیه سراسری ایرانیان مقیم سوئد که سال ها از نزدیک با درد و رنج پناهجویان آشنایی دارد، متاثر از روزگار تلخ مردم خاورمیانه از شما دولتمردان سوئد انتظار دارد با رایزنی های دیپلماتیک به راستی معرف مردم انسان دوست یوئد باشید. همه امید ما این است که دولت سوئد با اعلام برنامه ای هرچه روشن تر اتحادیه اروپا و جامعه جهانی را تحت تاثیر قرار دهد، تا بر مبنای منشور جهانی حقوق بشر هر چه سریعتر و قبل از زمستان سرپناهی برای پناهجویان فراهم آورد.
ما نیز به سهم خود به عنوان یک سازمان سراسری و مردمی با دربر داشتن 57 انجمن در سراسر سوئد آماده ایم تا پیشنهادات شما را در جهت یاری به پناهجویان در دستورکاری خود قرار دهیم.
هیئت مدیره اتحادیه سراسری
هفتم سپتامبر 2015

برای دریافت و مشاهده  فایل با فرمت پی دی اف اینجا کلیک کنید. 

پاسخ دهید

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.